SITNO DO PUTOVANJA U MAROKO

Ostalo je još svega 5 dana do putovanja u Maroko! Kada se samo sjetim da sam čekala više od dva mjeseca ovaj trenutak, osjećaj da se avantura bliži samo dodatno pojačava predputnu groznicu. Što reći o Maroku? Pa, zapravo, ne znam mnogo o ovoj zemlji osim svih onih činjenica koje i sami možete pročitati po različitim “pedijama”. Očekujem da ću sve o Maroku saznati na putovanju koje me očekuje.

Photo: Piotr Menducki / sxc.hu

Oni koji su možda slabiji sa zemljopisom, evo ipak nekoliko informacija. Maroko je afrička zemlja i nalazi se na krajnjem zapadnom djelu Mediterana. Graniči s Alžirom na istoku i Zapadnom Saharom na jugu. Na krajnjem sjeveru, Gibraltarski prolaz dijeli ga od Španjolske i europskog kopna. Mnogi u posjeti španjolskom jugu skrenu na izlet u Maroko (postoje redovne trajektne linije) jer je najkraća udaljenost između Europe i Afrike ovdje oko 14 kilometara. Zračnom linijom Zagreb je od Rabata (glavni grad Maroka) udaljen nekij 2330 kilometara. Dakle, ako počnem zvati upomoć, nećete mi čuti, ali sigurna sam da do toga neće doći. I Maroku se govori arapskim i francuskim jezikom. Sva sreća što sam učila francuski pet godina i što friško učim arapski pa ne mogu se izgubiti i da želim! (Naravno, otom-potom jer “salamaalejkum” mi neće značiti ništa ako budem gladna). No, vidjet ćemo i to. Samo da ne kažem neku glupost.

S obzirom da se radi o arapskoj/afričkoj zemlji u kojoj nije nikako preporučljivo konzumirati tekuću vodu već isključivo flaširanu, a uvjeti života su prilično drugačiji od onih na koje smo navikli, mala putna ljekarna je (ja bih rekla) uvijek dobrodošla. Što nosim u njoj? U svakom slučaju sve što je sam ikad ponijela pokazalo se potrebnim na putu i više niti jedan dijelić ne bih zaboravila ponijeti. Dakle, redom:

  • flasteri, samoljepljiva traka
  • sterilna gaza, zavoj
  • kaladont i četkica za zube (eventualno vodica za usta)
  • mali sapun za ruke (eventualno tekućina za dezinfekciju ruku koju, priznam, do sada još nisam nikad koristila)
  • analgetik i antipiretik (ja nosim Panadol Extra jer se pokazao najblažim i najučinkovitijim, a meni pomaže i kod migrena koje nisu mogli zaustaviti ni najjači analgetici. I kombinirani prašak je dobar – pitajte u ljekarni)
  • Linex i aktivni ugljen
  • par septoleta ili nešto slično za grlo.
  • štapić za uši i koja blaznica
  • deo stick
  • grickalica za nokte i ziherica
  • vazelin – bolji je od bilokoje kreme, neutralan i višenamjenski (osobito ako planirate duga hodanja, trekinge i sl!)
  • dextroze, bomboni grožđanog šećera s vitaminima
  • WC papir ili vlažne maramice

Ovo su zaista najosnovnije stvari. Ako idete u područje gdje bi moglo biti komaraca i jako je sunce onda dodajte neki repelent i kremu za sunčanje. Bit će mi drago, ako netko nadoda nešto iz svoga iskustva pa ovaj dio putne opreme zaista bude kompletan.

Evo to je za početak. Sada mi još ostaje da spremim onaj glavni dio stvari za put. Zaboravila sam spomenuti da se pakiram za dva tjedna pa me zanima koliko ću točno čega ponijeti. Cijeli popis u idućem postu.

Ostali tekstovi vezani za Maroko:

Posljednje pripreme za Maroko
Kocka je bačena – Maroko

One thought on “SITNO DO PUTOVANJA U MAROKO”

Leave a Reply

