ZAGREB URBAN CHALLENGE 2012

U subotu 15. rujna u Zagrebu je održano osmo izdanje Urban Challenge utrke, jedne od najluđi pustolovnih utrka u Hrvatskoj. Da je zaista tako, mogu vam posvjedočiti iz osobnog iskustva jer sam ove godine i ja sudjelovala u istoj.

Što je ZAGREB URBAN CHALLENGE?

Uz mnoštvo avanturističkih utrka koje se održavaju diljem Hrvatske, ova je jedinstvena po tome što spaja pustolovno i urbano, a od sudionika iziskuje orijentaciju u prostoru, brzinu, snalažljivos, pronicljivost, ali prije svega dobru volju i želju za zabavom. Iako mnogi misle da su treking utrke pa i ova urban namijenjene profesionalcima, nadam se da mnoge mogu razuvjeriti i pozvati ih da se pridruže ovim predivnim aktivnostima na otvorenom. Zagreb Urban Challenge namijenjen je svima, ne poznaje dob, ne poznaje spol i samo je vrijeme ograničavajući faktor.

Za razliku od prošlih godina, ovogodišnja utrka obuhvatila je nekoliko natjecateljskih kategorija i to: muški parovi, ženski, mix i roditelji s djecom (kolica ili backpack). Utrka je imala vremensko ograničenje od 6 sati te je trajala od 12:00 do 18:00. U tom periodu natjecatelji su trebali proći i riješiti čim više zadataka po svome izboru.

Ludnica po cijelom gradu Zagrebu

Nakon okupljanja na Bundeku, prijava, vezanja bicikala i prvog zadatka koji je bio popeti se po užetu koji je visio s vatrogasnih kola (ovo nije bio obvezan zadatak, ali je nosio najveći broj bodova). Bila sam oduševljena što su se zapravo mnogi okušali pa čak i mi tj. moj partner koji nam je osvojio prvih 500 bodova!

E sada, kako je to izgledalo u subotu. Zapravo, faktor iznenađenja je ogroman jer ne znate što vas očekuje, ali ste svjesni da ćete dati sve od sebe u nastojanju da što brže i bolje riješite, timski, čim više zadataka. Hoćete li pritom trčati, hodati ili koristiti javni prijevoz ovisi o vama. Veći dio utrke odvijao se u samome centru gdje smo između ostaloga imali sljedeće zadatke:

–          Saznati čiji kip se nalazi desno od nečijeg (ne sjećam se kojeg lika) na Zrinjevcu
–          Koliko košta bolognese u jednom restoranu (bilo je navedeno ime!) u Branimir centru
–          Koja radnja se nalazi pored trgovine za otkup zlata u Importane Galeriji
–          Koliko košta bacardi u Boeingu na Šalati
–          Kako se zove kafić pored kafića Sunce na Dolcu
–          U kojem kafiću u Tkalči se toči Nikšićko pivo
–          Koliko košta sobni bicikl Reebok u Nami
–          Koliko košta tost u kafiću Velvet u Dežmanovom prolazu
–          Pronađi zadanu osobu u kafićima oko Cvjetnog trga (i uzmi njezin potpis)
–          Tri puta izgovori „najindustrijaliziraniji“
–          Nacrtaj pomoću GPS-a zvijezdu na Trgu (ovo smo štreberski rasturili, a mislim da je vidljivo iz priloženog!)
–          Izvuci novčić iz fontane kod džamije
–          Riješi šahovski problem

Ovdje smo si zaista dali truda i trčali smo koliko god smo mogli, čak smo se i smočili u fontani ispred džamije i izvukli novčiće! S obzirom koliko je prljava i klizava fontana, dobro smo i prošli jer su neki zaradili i gadne posjekotine na staklu kojeg je bilo unutra.

Nastavak utrke odvijao se na Gornjem prekrižju – Cmroku – Tuškancu pa smo iskoristili autobus s Britanca koji nas je odveo skorz na vrh Prekrižja odakle smo se spuštali prema Tuškancu i putem riješavali zadatke. Ovdje smo se dobro pomučili jer smo morali:

–          Zabiti čim više koševa u pet pokušaja
–          Napraviti čim više zgibova (ja sam uspjela čak tri!)
–          Jedan član tima crta sliku, a drugi mu daje upute što je na slici (ovo smo odvalili i moj Costa je zaista rasturio crtajući krodile ili nekakve zmjeve 🙂 )
–          Pogađanje filmova prema zadanim glazbenim isječcima
–          Guranje partnera u napuhanom balonu uz brijeg (Cmrok) i spuštanje nazad (ovo sam jedva preživjela)
–          Traženje markacije u šumi
–          Povezivanje fotografija ljudi –  danas i dok su bili mali
–          Čučavac – navigirati partnera da ubaci olovku u otvor bočice (presmiješno!)

Nakon ove ludnice po podsljemenskoj zoni, prigrizli smo nešto putem (sada je već bilo gotovo 16 sati i čekao nas je bicikl) i odjurili prema Bundeku. Oni koji su željeli mogli su odvoziti biciklističke dionice i to: Sveučilišna bolnica, Jankomirski most i Domovinski most. Mi smo zbog nedostatka vremena i umora odlučili samo odvesti Sveučilišnu bolnicu, pokupiti tamo markaciju i vratiti se na Bundek gdje su nas čekala još dva vodena zadatka. Standup paddling (SUP) novija je aktivnost koja se pojavila u Hrvatskoj i polako se promovira na svim vodenim površinama. Kao dio zadatka, svaki od članova tima morao se prevest s jedne obale jezera Bundek na drugo. Mislim da nije potrebno naglašavati da je bilo onih koji su se okupali u jezeru J I posljednji najzanimljiviji zadatak je plivanje do vodenog poligona i penjenje na njega. Koliko god se čini jednostavnim, vjerujte mi da nije izgledalo jednostavno niti je bilo jednostavno za odraditi. Ja se dakako nisam okupala, ali moj kompić jest.

Redoslijed zadataka kojim su se riješavali ovisi od tima do tima tj. o procjeni na koji način će se najbrže (ili najlakše) doći do točaka, a da se osvoji što više bodova. Kao što sam spomenula, neke točke se i namjerno mogu preskočiti ukoliko se procijeni da se gubi više vremena nego što ta točka vrijedi bodova.

U konačnici, ne žalim ni bolove u mišićima koje već imam drugi dan, ni umor koji me savladava već u 9 uvečer, jer ovo je bio jedan od najluđe i najzabavnije provedenih vikenda. I zaista, žao mi je što mnogi misle da to nije za njih, ja mislim da je to za svakoga. Najmlađi natjecatelj imao je svega tri mjeseca! I žao mi je što mediji nisu niti jednim retkom spomenuli da se ovako nešto odvija u gradu, a sigurna sam da Zagreb Urban Challenge treba postati dio pustolovne turističke ponude grada Zagreba. I ove godine u utrci su sudjelovale ekipe iz Slovenije, ali sigurna sam da bi došlo još više ljudi kada bi znali da utrku. I kako stoji na službenim stranicama utrke (www.adventurerace.hr): „Urban Challenge obuhvaća čitavi grad Zagreb sa okolicom i Medvednicu. Utrka prolazi popularnim kulturnim, povijesnim, sportskim i zabavnim destinacijama te prezentira grad Zagreb kao turističku destinaciju bezbrojnih mogućnosti.“

Da, vam objasnim još nešto. Ja nisam neki trkač, nisam ni neki plivač, niti neki super biciklist. Počela sam trčati ove godine i trčim rekreacijski po kvartu, ali imam volje i želim uživati u prirodi, ali i životu dok god me noge i glava služe. Bicikl koristim kao prijevozno sredstvo, a plivam, ako baš moram. Dakle, mogu reći da sam sasvim prosječan rekreativac. Mogu vam samo reći, što se prije okušate u utrkama više ćete se zabavljati, upoznati mnoštvo ljudi, razvijati tijelo, upoznati različite dijelove Hrvatske (ili svijeta)…

Nadam se da će organizator (pozdrav Šimunu Cimermanu) napraviti jednako dobru zabavu i iduće godine na Zagreb Urban Challengeu. Naravno, ne sumnjam da će zabave biti i na drugim treking utrkma hrvatske treking lige. Budite u toku i pratite treking ligu na: www.treking-liga.com

Ah, nisam vam rekla kako smo mi prošli! Izmaklo nam je treće mjesto za dlaku. Moram priznati da sam preponosna na sebe, ali i na svoga Costu koji me nagovorio na utrku. Do iduće godine laštit ću mini medalju koju su dobili svi sudionici 🙂

This slideshow requires JavaScript.

Još fotografija na: PARKiranje

Fotke: PARKiranje i S. Bortek

Leave a Reply

